Výuka náboženství
Rozvrh pro školní rok 2022/23
1. + 2. třída |
pátek |
11:45 – 12:30 |
Eva Vymětalová |
ZŠ Masarykova (pavilon) |
3. + 4. třída |
pátek |
12:40 – 13:25 |
Eva Vymětalová |
ZŠ Masarykova (pavilon) |
5. třída |
pondělí |
12:40 – 13:25 |
Marie Klimešová |
ZŠ Masarykova (hlavní budova) |
1., 2. + 3. třída |
čtvrtek |
13:00 – 13:45 |
Věra Klimešová |
ZŠ Na Lukách |
4. + 5. třída |
čtvrtek |
14:00 – 14:45 |
Věra Klimešová |
ZŠ Na Lukách |
6. třída a prima |
čtvrtek |
14:00 – 14:45 |
P. Tomáš Enderle |
fara |
7. + 8. třída a sekunda |
pondělí |
14:00 – 14:45 |
P. Tomáš Enderle |
fara |
9. třída a kvarta |
pátek |
14:00 – 14:45 |
Vojtěch Klimeš |
fara |
středoškoláci |
pátek |
14:00 – 14:45 |
P. Tomáš Enderle |
fara |
KDY ZAČÍNÁME?
8. září (čtvrtek) - 1. až 5. třída (ZŠ Na Lukách)
12. září (pondělí) - 5. třída (ZŠ Masarykova)
16. září (pátek) - 9. třída a kvarta (fara)
3. října (pondělí) - 7. + 8. třída a sekunda + tercie (fara)
6. října (čtvrtek) - 6. třída a prima (fara)
7. října (pátek) - středoškoláci (fara)
7. října (pátek) - 1. až 4. třída (ZŠ Masarykova)
Přihlášení na výuku náboženství ve školním roce 2022/23
Pokud máte zájem o výuku náboženství pro své dítě ve školním roce 2022/23, vyplňte prosím tuto ONLINE PŘIHLÁŠKU. Děti mohou začít i v průběhu školního roku.
O výuce
Výuka náboženství pro děti z prvního stupně probíhá v ZŠ Masarykova a v ZŠ Na Lukách. Děti z druhého stupně jsou vyučovány na faře.
Obsah náboženské výchovy v naší diecézi se řídí Osnovami k výuce náboženské výchovy římskokatolické církve v 1.-9. ročníku základní školy (schválilo MŠMT ČR dne 2. 6. 2004 s platností od 1. 9. 2004 pod č.j. 20 924/2003–22, církevně schváleno na 49. plenárním zasedání ČBK dne 9. 4. 2003).
Každý ročník má své téma, učivo je členěno do tematických celků, které mají v každém ročníku stejnou strukturu. Učivo se v nich cyklicky opakuje a je prohlubováno v závislosti na schopnostech dětí.
Obsah učiva lze popsat níže uvedenými naukovými celky:
1. Bible (Kniha knih - fakta o Bibli; Svědectví o Božím jednání s člověkem, dobro a zlo; Bible jako Boží slovo, biblická kultura; Bible a kultura křesťanských národů)
2. Ježíš Kristus a Církev (Boží Syn a pravý člověk; Život a působení Ježíše Krista; Ježíš Kristus - zakladatel Církve, identita církve; Vyznání víry; Historie církve; Misijní působení církve)
3. Křesťanství v praktickém životě (Lidský život jako dar, moje osobní identita; Vztahy mezi člověkem a Bohem; Mezilidské vztahy včetně pohledu křesťanské mravouky; Vztahy mezi křesťanskými církvemi; Vztah křesťanů k lidem jiných náboženství a kultur; Víra, naděje a láska v životě křesťana; Doprovázení lidského života svátostmi a svátostinami v jeho klíčových okamžicích; Slavení křesťanských svátků; Křesťanská angažovanost pro spravedlnost; Vztah křesťanů k životnímu prostředí)
Od 4. ročníku lze tato témata doplnit informacemi o vlivu křesťanství na utváření místa, kde žiji: Stopy křesťanství v naší obci a regionu (stavby, kulturní památky, sochy, kapličky, Boží muka apod.) Slavné křesťanské osobnosti regionu a aktuální angažovanost křesťanů pro společnost (např. Charita apod.)
Všemi tématickými celky se prolíná výchova v duchu křesťanské etiky, rozvíjení duchovního rozměru osobnosti žáka, porozumění křesťanským symbolům a tradicím.
Výuku náboženství v současnosti zajišťují na prvním stupni ZŠ Masarykova Marie Klimešová a Eva Vymětalová, na prvním stupni ZŠ Na Lukách Stanislav Větrovský a Věra Klimešová, deváťákům Vojtěch Klimeš a ostatním dětem ze druhého stupně a středoškolákům Tomáš Enderle.
Úkolem katechetů je:
- pronikání do oblasti kultury života dětí, pomáhat jim systematicky a kriticky si osvojovat křesťanské postoje a styl života
- pomáhat dětem nacházet vztah k poznatkům ostatních oborů ve světle evangelia
- poskytnout dítěti pomoc při hledání odpovědí na otázky po smyslu života a další existenciální otázky a tyto otázky v něm probouzet
- rozvíjet sociální vztahy na základě poznávání a osvojování si křesťanských hodnot (morální zásady vyplývají z nich)
- připravovat k přijetí víry, která dává perspektivu přesahující hranice pozemského života
- věřící děti motivovat k živému vztahu k Bohu a k aktivnímu křesťanskému životu v církvi